Att renskriva

Det är så fruktansvärt trist att jag snart lägger mig på golvet och ligger där resten av kvällen i ren protest. Att nöta anteckningar upp och ner, skriva med sin finaste handstil och samtidigt försöka förstå vad det egentligen är jag skriver tar på krafterna. Det sistnämnda är ju det jobbigaste. Om man förstod allting skulle skulle ju själva skrivandet bara gå av farten, men inte det. Nu måste jag kolla upp saker, fundera och i värsta fall gissa sig fram hur det är. Mitt huvud är redan tjockt som ett åskmoln och det enda jag vill är att lägga mig i sängen och läsa en skönlitterär bok. Jag har 2,5 timmar kvar innan jag ger upp för idag. Jag vara bara tvungen att vräka ur mig lite skit och samtidigt ta min förkylningsmedicinsdos bestående av Echinacea, Esbiritox och vitlökskapslar.

Varför jag renskriver överhuvudtaget beror på att det går så himla mycket lättare att tentaplugga när det väl är dags för det. Annars skulle jag ha struntat i det totalt!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Jag är JÄTTESTOLT, förstår att det kan vara urtrist ibland, men de härliga stunderna är flera eller hur?

Du minns nog att jag sa att denna tid kommer du att minnas som en del av den bästa tiden i ditt liv och därtill hör också ditt renskrivande som du sparar otroligt mycket tid med så du hinner med allt annat roligt.

Stolta goa pappsenkramisar

2011-03-16 @ 01:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0