Underbara helg

Jag har haft en riktigt bra helg! Fredagen spenderade vi som sagt på perrongen och sedan hos mamma. I lördags åkte jag rätt tidigt tillbaka till Uppsala, städade och sedan kom Julle. Vi gick och handlade inför kvällens middag och sedan kom de två paren på besök. Det blev västerbottenpaj till förrätt, inbakad fläskfilé med hasselbackspotatis till varmrätt och Camilla bjöd på vit chokladkladdkaka till efterrätt. Mums! En alldeles perfekt lördag!

Igår började jag, Elin och Camilla dagen med att handla på ICA och sedan tog vi oss till Linn och Maria för att ge Maria frukost på säng. Hon fyllde år igår och hon fick nog en bra uppstart på dagen med några skönsjungande ypsor och gofika. Lite tårta och bullar slank ner innan det var dags för spinning på Sats. Efter passet åkte jag och Julle tillbaka till Stockholm, jag pluggade lite och sedan gjorde vi oss i ordning för Västerbottensbuffé på Grand Hotel. Min kära pappa har varit där och ätit och ville bjuda oss så det tackade vi inte nej till. Det går till historien som ett av det godaste jag ätit någonsin. Det var alla olika sorters fisk, en soppa, olika köttsorter, varmrätter, gott bröd och då har vi inte ens talat om efterrätterna. Mumsigt! Vi var så mätta efteråt att vi var tvungna att ta en taxi hem. Det gick liksom inte att ta sig fram för magen stod i fyra hörn.

Nu är jag tillbaka i Uppsala och har föreläsning och basgruppsmöte idag. Jag har precis tryckt i mig lite rester från i helgen och funderar på om jag ska gå lös på resterna efter kladdkakan. Oh, det ser inte bättre ut.

Ingen har väl lyckats undgå att det är alla ♥-dag och Julle kommer hit ikväll. Vi ska äta på Peppar peppar och mysa i soffan resten av kvällen. Det kan inte bli annat än bra!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Vad bra att Julle och du tyckte om Västerbottensbuffén, och vad bra att ni fick träffa Ella så ni fick tipps och information om hur ni skulle börja så att ni kunde smaka på alla läckerheterna.

Pappsenkramisar

2011-02-14 @ 23:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0