SommarYran

Vilken fantastisk Yra och helg jag har haft! Jag åkte i fredags på förmiddagen mot Sollefteå och ankom vid lunchtid. Jag mötte upp några tappra ypsor och angermän. Det var dags för lunch i gassande solsken och sedan gjordes ett besök på Systemet. Efter det åkte vi ut till en fotbollsplan och spelade brännboll, frisbee-brännboll, kastade gris och drack öl. Livet var fantastiskt! Efter det åkte vi upp till stugan vi skulle bo i - en skidstuga där vi bokstavligen talat låg bland käppar, priser, smuts, bord och västar med tryck från -92 på. Ytterligare några ypsor anslöt och vi åkte iväg för att äta middag. Efter middagen väntade bowling och jag var lika dålig som jag minns mig vara. Jag vann alltså inte. Kvällen avslutades på Sollefteås hetaste uteställe, men eftersom jag och Elin ville mera lämnade vi det utestället och gick över gatan till Valvet där en tapper sångare försökte få liv i folket (som inte var på Valvet). Vi shottade och drack och tog till slut taxi hem - en färd att minnas, om man minns den.

Lördagen började väl lite sisådär. Eller den började bra med att A-laget kom in och sjöng "Jag ger dig min morgon" för oss. Jag var väl inte riktigt på topp efter kvällens bravader, men det vara bara att bita ihop. Vi åt frukost, flyttade ner till den mer exlusiva stugan och sedan var det dags för dagens aktivitet - flotta nerför Ångermannaälven. Vi hade 3 flottar och vi ypsor övertog en. På flotten dracks det rosé och vi stannade till vid land en bit bort för att basta och äta lunch. Sedan flottade vi vidare och glassade på flotten. Det var så himla trevligt! På kvällen var det äntligen dags för SommarYra. Vi åt grillat, drack och hade superkul! Det är verkligen en kväll att minnas.. Projektet med att blåsa upp luftmadrassen som jag och Elin sov på på lördagenkvällen kan nog gå till historien för det mest talanglösa vi gjort någonsin. Tur Elin styrde upp det hela innan jag blev galen på att all luft pyste ut... Och tack gode gud för att Maria hade gjort det åt oss på fredagskvällen för hade vi startat med det projektet då vi kom hem en timme senare än alla andra hade det nog gått överstyr.

Tack tjejer för en fantastisk helg. Jag ångrar inte en sekund att jag skippade Storumandagarna för detta! Så småningom ska jag försöka få upp lite bilder efter helgen. Bullen agerade fotograf, så det finns många spännande kort efter helgen..

Kommentarer
Postat av: Morh

Härligt att du haft en underbar helg!!

2010-07-05 @ 01:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0