Blommande blommor

Jag är egentligen inte så mycket för blommande blommor, till exempel begonior. Därför är mitt hem fyllt av gröna växter istället.

Men även dessa kan blomma! I påskas berättade mamma att hennes svärmorstunga hade börjat blomma. Jag har aldrig sett en sådan blomma tidigare, men i förra veckan såg jag att även min gjorde det. Det värmde i blomhjärtat! Den första blomman är på väg att dö, men det kommer flera!



Sedan blommar min älskade porslinsblomma i massor! Jag trodde att jag hade tagit död på den och vattnat ihjäl den, men det ser inte ut så. Två "kransar" har blommat ut, två slår snart ut och två är på gång. Sex stycken totalt alltså! Den kommer ju blomma i evigheter :-) Gissa om jag är glad? Lyckas jag inte hålla den vid liv måste jag köpa en ny omedel-bums!

 

Den är så vacker!


Kommentarer
Postat av: Maria

Men älsklingsvännen, den typen av porslinsblomma är närapå odödlig... ;)

2009-05-11 @ 15:38:44
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh va fint! Dom där luktar ju gott oxo!

2009-05-14 @ 13:12:09
URL: http://mistyafternoon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0