Sömnhjälpen

Mamma ringde igår och berättade att hon skulle föra över pengar till mig så att jag kunde köpa programmet Sömnhjälpen som Apoteket i samband med Livanda har startat upp. Det är jag så himla tacksam över att jag fick! Just nu är det knapert med pengar och jag ser framemot storkovan som kommer in på kontot den 27:e januari.

Nu har jag registrerat mig till programmet och kikat runt lite. Det finns en massa att läsa och det är himla spännande ska ni veta. Bland annat om varför vi behöver sova och om det är farligt att sova för lite. Jag ska skriva ut alltihopa och spara i en pärm så att jag har i framtiden om det skulle behövas. Det går i varje fall ut på att genom träning lära sig att slappna av på allt kortare tid.

Programmet består av 8 avsnitt som innehåller olika teman och metoder. Man jobbar med varje avsnitt i en vecka och under tiden ska man även fylla i en sömndagbok för att få en översikt över sin sömn.

Jag har nyss gjort första övningen som är avslappning - del 1. Det handlade om diafragmaandning och så har jag aldrig andats tidigare. Jag andas med lungorna och inte med magen, men nu ska det bli ändring på det.

Tack Mamma och Reidar för slanten!
Guld värt!

Kommentarer
Postat av: ÅM

Jodå det var Buffé receptet till iddag =) Rekomenderas!

2009-01-19 @ 21:51:16
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0