Matigt

Nu har jag disciplinen! Idag har jag inte gjort annat än att plugga, men vid fem blev jag så fruktansvärt trött och less så då traskade jag hem. Lagade omelett i hopp om att den skulle bli lika god som Åsa-Matildas blev en gång när hon bjöd mig på lunch och lagade mat "på det hon hade i kylen" vilket resulterade i den godaste omelett jag någonsing har smakat! Min blev inte alls lika god även fast jag gjorde "på det jag hade i kylen".

Åh, vad jag saknar allt matigt vi hade ihop (och allt annat också förstås!) men just nu längtar jag efter all mat. De supergoda frukostarna vi åt med nybakat bröd från bageriet, goda luncher som ÅM tillagade framför deras spis (en gång gjorde vi det hemma hos mig faktiskt), de goda luncherna på Nyfiket och alla bakade potatisar med skagenröra. Lyckseles Lilla Bageri är en given favorit!
Och då har jag inte pratat om middagarna ännu. Ibland enkel mat som spagetti och köttfärssås, men ibland grillade vi. SUPERGOTT! Det ser jag fram emot i sommar.

Och nu längtar jag hem till hennes supergoda julgodis!

Kommentarer
Postat av: ÅM

Det finns fortfarande julgodis kvar i frysen =) Vårt favvocafé ska stänga helt!!! Nästan så jag grät en skvätt då hon berättade det... vart ska vi nu äta bakadpotatis, blir så långt att fara till Lycksele

2009-02-02 @ 08:18:22
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0