Framme hos mamma och R

Vilken dag! Efter att ha kånkat med all min packning - ryggsäck, två handväskor, dataväskan och en tung kasse - så tog jag mig till stationen på cykeln tillslut efter att ha lekt med döden efter Kungsgatan. Det är som Autobahn i Tyskland. Och tänk er att cykla på det där - det bådar sällan gott! Jag kom fram kring fem i 15 och tåget skulle gå tio över. Plockar upp det nyinköpta låset och skulle låsa upp. Stopp, det gick inte. Jag vred och vred nyckeln och vred igen. WHAT? Skulle jag vara tvungen att dra samtidigt? Jag snurrade, drog, vred, drog igen, slet, ja ALLT, men låset gick inte upp! Klockan blev 15, fem över och jag fick panik. Jag skulle ju med tåget NU! Jag blev så less och jag ville inte cykla hem igen för att försöka prova med reservnyckeln, men jag hade inget val så jag missar tåget. Mitt i alltihopa ringer Malin och muntrar upp mig. Hon tipsar om att jag kan låsa in all min 100-kg-packning på stationen och sedan cykla hem. Sagt och gjort, in på stationen, knuffas med folk som trängs runt mig och hittar ett ledigt skåp. Sedan cyklar jag till Clas Olsson och ber om hjälp där för att få upp låset.

Självklart ska ju halva kundstyrkan be om hjälp i orderdisken inklusive mig själv. Jag fick flash-backs från Systemet i somras på Storumandagarna när man kom in och insåg att det var mer än 40 personer emellan betjäning och sitt eget könummer. Jag satt mig ner och suckade, och väntade. Och väntade. Folk som inte hittar i butiken, folk som tränger sig före ! och folk som bara frågar för att fråga ungefär. Tillslut var det min tur. Efter lite fixande och trixande fick han upp låset och jag cyklade till stationen, låste fast cykeln och ber till Gud att jag får upp den på söndag när jag kommer hem igen.

Dags att beställa biljett då. Uppsala - Kallhäll 96 kr. Fine tänker jag och tror jag bara behöver byta 1 gång tills jag får biljetten och ser att jag ska byta två gånger. Uppsala-Upplands Väsby-Rotebro-Kallhäll. Vad var det jag sa? Hoppar på tåget mot Väsby och börjar färden med all min packning. Tur att jag frågade vart tåget mot Rotebro avgick ifrån för inte visste jag att det gick mot Sthlm så då hade jag hoppat av på fel sida av tåget och stått där som ett fån senare när jag insåg att jag missat det. 

Jag kom fram till slut, välbehållen. Men jag gillar fortfarande inte kollektivtrafik, men nu vet jag ju iaf hur man åker från Uppsala och hit med 4 byten (ett extra på slutet från stationen och hit eftersom jag självklart inte hoppade av där jag skulle). Det har jag lärt mig idag!

Så mycket pluggande har det inte funnits tid till, så jag får ta igen det imorgon. 88 sidor - here I come. Men jag har faktiskt renskrivit 3 seminarier och 1,5 föreläsningar ikväll och det är inte alls illa. Nu är jag snart ikapp igen! Annars har vi gjort ingenting och det har varit så skönt. Fast jag har nog mest varit Flitiga Lisa ändå.

Ligger i sängen nu och ska stänga av här. Blir att läsa lite och sedan få en god natts sömn med vetskapen att jag sover som en gudinna här. Jag ser framemot att sova hela natten och det var ett par nätter sedan jag gjorde det, som sagt. Minns inte sist?

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0