Varför gick jag inte teknik?

Varför ska jag vara så förbannat oteknisk??! Varför har ingen lärt mig hur man gör? Här sitter jag, 73 mil hemifrån, och vet fan inte hur man kopplar ihop det här. Projektor, surroundsystem och digitalbox. Com Hem som ska in i väggen, men som sedan ska in i projektor tydligen men den sitter ju i taket (eller ska göra i varje fall) och sedan finns det inte ens ett sådant uttag i den som jag har en kabel för. Scart-kabel ska det tydligen kallas, men jag vet inte? En HDMI kabel måste jag köpa, men jag vet ju inte ens vad det är, men i varje fall så ska projektor och mitt surroundsystem (som inte ens är det för att jag inte har skarvat rätt) vara ihopkopplad med en sådan kabel. Jag kommer ha kablar runt hela lägenheten, från golv till tak.

Varför gick jag inte teknik på gymnasiet istället? Vad gav samhälls/språk mig i det här läget? INGENTING!

Jag vill bara åka hem till Odlarvägen 21, lägga mig under täcket och sluta försöka vara vuxen. Där kan jag i varje fall komma till hands med att jag åtminstone kan byta däck. Helt själv. DET är jag bra på. Men det här... No way, inte en chans.

Det här är inte kul längre.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kram på dig sötnos, det ordnar sig...

2008-09-21 @ 20:06:35
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0