I like food

Nu har jag fyra matlådor med Korv Stroganoff och ris. Smaskigt! Det var premiär för mig att laga det "på riktigt" och jag blev nöjd med resultatet när jag provsmakade. Får väl se om det är lika gott imorgon när jag ska äta det till middag.

Skulle baka lavabröd ikväll också hade jag tänkt, men ICA (ett ICA Supermarket till och med) här bredvid hade varken vetekross eller rågkross så det blev inget av det. Om jag inte missminner mig så letade jag efter det på ICA MAXI här i Uppsala, men hittade det inte där heller. Har det slutat att tillverkas eller finns det bara på ICA Supermarket i Storuman?

Söker på nätet nu efter enkla bröd som jag kan laga som inte kräver någon jäsning. Det går så mycket fortare då och enklare att baka tycker jag. Någon som har något recept på lager?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0