Dumlekakor

När jag var hemma hos ÅM i fredags fick jag smaka på supergoda kakor och jag har bakat sådana ikväll. Lätt som en plätt och fort var det gjort!

Ingredienser:
200 gram smör
1 dl socker  
3 dl vetemjöl  
2 tsk bakpulver  
Dumlekola  
Noblesse  

Smält smöret, blanda i socker, mjöl och bakpulvet. Låt svalna något. Klicka ut i folieformar, ca 24 stycken. lägg i en dumlekola i varje kaka. Grädda i ugn på 200 grader i ca 10-15 minuter. Ta ut kakorna och lägg en nobless på, direkt så att den smälter!



Men 24 stycken fick jag inte ihop till, det blev bara 16 stycken men lika glad för det är jag...

Kommentarer
Postat av: Fanny

Shit va smarrigt det ser ut!

2008-11-05 @ 07:26:28
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Ida B

Jag ska baka det idag. :)

2008-11-05 @ 09:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0