Byta däck

Eftersom däckena på bilen tydligen inte byter sig av sig själv så var det bara att dra fram sommardäcken och domkraften och ta tag i problemet helt själv. Trots att jag har tummen mitt i handen gick det förvånandsvärt lätt och bra. Tydligen kunde jag byta däck, även fast jag prompt trodde att jag inte kunde. Nu sitter racerdäcken på 240in på plats och faktiskt är det jag som har ordnat med däckbyten på de flesta av våra däckleksaker denna vår, men jag tänker inte lyfta ett finger till de resterande. Jag har gjort mitt för i år. Och jag antar att jag inte kommer byta däck på 5 år , så det var nog lika bra att jag lärde mig nu idag istället för att vara 25 år och aldrig ens ha gjort det!

Men jag måste nog be lillebror dra bultarna lite till. Så väldarns stark som jag tror att jag är, är jag nog tyvärr inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0