Dressyrtävling på Hippo

Vi anlände till Hippo på fredagkväll. Innan jag ens hade hittat Bettans, eller snarare Ruts, box tog det en evighet och jag gick väl vilse ett antal gånger! Men tillslut fann jag den! Stallade upp honom och åkte till hotellet fort som attan. Helgen i all ära hade pappa bokat in oss på Ryttmästarsviten på Scandic Plaza. Namnet om något peppade mig en aning om att verkligen bli en mästare.

Mitt mål med helgen var minst 55% i alla klasserna. Något som jag egentligen tycker är helt värdelöst, men med tanke på vilket utgångsläge jag hade så var det mitt mål.

På lördagen red jag LB:2 och fick 59.33%. Där var det verkligen "håll i dig morsan, nu drar jag!!" Gamle man hade krut till 5 hästar till inklusive sig själv och sprang igenom hela programmet och spände sig mer och mer genom programmets gång.

Senare under dagen debuterade vi i LA och red LA:4 och fick 56.83%. Hade ridit igenom honom så gott det gick och försökt trötta ut gamle man en aning, men utan större resultat. Började programmet bra med 7or och 6or tills dessa förbannade bakdelsvändningar kom. Vi körde totalt och fick 4or på båda. Sedan bytte han galopp i den förvända och tappade takten i den samlade galoppen så det gick bara sämre och sämre. Men vi klarade än en gång vår mål!

På söndagen red jag bara en klass, LA:3. Hade ju ingen aning om hur han skulle kännas, om han skulle vara seg som sirap, eller som ett ånglok. Värmde upp och han kändes relativt okej. Fick 60.00% som jag är nöjd med och det gav oss en seger!! HELT OTROLIGT!! Lilla jag och Boggan som kom från "ingenstans" kommer till Umeå och klår skiter ur alla andra. Helt sjukt! Ändå gjorde jag ingen bra ritt, men så är det jämt. Jag blir aldrig riktigt nöjd. Men en seger och 300 spänn i fickan är ju inte fel! Övning ger färdighet!
Happy, happy, happy.

En tjej på läktaren sa att jag hade en väldigt fin häst, om han bara spände av och taggade ner litegrann. Till söndagens klass hade han ju gjort det och det gav oss första platsen. Jag är SÅ glad!

En annan kul grej är att jag nästan bara har fått 7or på mellantraven. Hur skönt känns inte det? Äntligen finns det lite framåtbjudning. Dock ibland lite too much, som i mellangaloppen där jag fick en 4a för han "drog iväg".

Vill ni läsa alla resultat hittar ni dom här.

Snälla, snälla, snälla energi. Stanna kvar hos min häst! Hellre har jag honom galen och ohanterbar för då är det bara att rida och återigen rida ännu mer. En seg häst går det ju inte att göra nåt åt.

Nästa tävling är den 26:e april i Skellefteå. Men jag funderar på Luleå den 5-6 april. Sista anmälningsdag är på torsdag. Hmm..

Ps, min häst är INTE till salu!

Kommentarer
Postat av: Celina

låtersom en kul dag:) läs gärna min blogg;)

2008-03-17 @ 18:38:50
URL: http://starbucks.blogg.se
Postat av: Hera

Vi bodde också på scandic plaza...å jag såg din pappa vid frukosten!

/Hera

2008-03-17 @ 22:14:38
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Hera

Vi bodde också på scandic plaza...å jag såg din pappa vid frukosten!

/Hera

2008-03-17 @ 22:14:47
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Hera

Vi bodde också på scandic plaza...å jag såg din pappa vid frukosten!

/Hera

2008-03-17 @ 22:15:04
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Hera

oj då...

2008-03-17 @ 22:15:30
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Fanny

Än en gång, ett stort grattis! :) Bra jobbat gumman!!! bara två dagar kvar innan vi är hemma!Puss å kram

2008-03-17 @ 22:41:04
URL: http://fannysundstrom.blogg.se
Postat av: Stannapanna

Grattis tjejen !

2008-03-18 @ 07:51:20
URL: http://ludvigssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0