Vaccinering

Jag ringer till veterinären här i Storuman för att Boggan behöver vaccineras.

- Min häst skulle behöva vaccineras.
- Vi har tid måndagen den 23/6 kl 09.30
- Toppen! Jag jobbar då så jag kommer inte kunna vara där, men jag ordnar någon annan som är där nere på stallet istället.
- Hm, okej.. (Låter väldigt konfunderad)
- Jätte bra! Alltså måndag den 23/6 kl 09.30?
- Japp. Visst var det en hund som skulle vaccineras?
- Eh, nej. En häst!!

Några dagar senare ringer de tillbaka.

- Kommer du upp med hästen hit på morgonen eller vill du att vi ska komma ner till stallet?
- Hm, enklast är väl att ni kommer till stallet. (Är det något nytt att man kör hästen till vet för att vaccinera?)
- Men i så fall vill vi ändra tid till på eftermiddagen.
- Går bara bra. När?
- Kl 15.00 samma dag. Vad ska han vaccineras för?
- Hästinfluensa.

Jag har som på känn att det är första gången som den nya veterinärer med assistent ska vaccinera en häst sedan de började jobba här uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0