Min Mikael Persbrandt

Många är grymt förtjusta i Mikael Persbrandt. Dock tillhör jag inte den skaran. Okej, han ser väl fräsch ut för sin ålder (ibland!) men jag skulle väl inte vilja hänga honom i julgranen direkt. Men det är nog för att det skiljer 25 år mellan oss.

Någon jag däremot skulle hänga som stjärna i julgranen är min alldeles egna Mikael Persbrandt - Jens Byggmark! Där kan vi snacka ögongodis. En riktig GK:are som Erika skulle ha sagt.

Fördelen med att ha Mikael Persbrandt som mannen med stort M är att man kan se på honom i 1,5 timmar konstant i stort sett. Jens däremot får man se påbylsad både hjälm och pjäxor för att flyga fram i 100 knyck i cirka 1 minut. Det blir ungefär 2 minuter de dagar han har tävling. Det är inte bara att hyra en film och gotta sig i 90 minuter utan man får ta till vara på de få sekundrarna under vinterhalvåret för på sommarn är det omöjligt att få en skymt av honom.

Så ni som har Mikael Persbrandt som favorit - ni har tur! När jag får abstinens brukar jag googla på bilder. Det brukar stilla mitt behov en aning men det vore enklare om man kunde se på en film med honom. Då skulle jag nog se den varje dag!

Vem är eran Mikael Persbrandt?

Kommentarer
Postat av: alice

WENTWORTH MILLER FRÅN PRISON BREAK ÄR HEETAST!
OCH MILO VENTIMIGLIA FRÅN HEROES :)
underbart!

2008-01-06 @ 11:15:02
URL: http://majalice.blogg.se
Postat av: Maria

Martin Stenmarck är mitt ögongodis =)

2008-01-06 @ 12:16:28
URL: http://mejan.blogg.se
Postat av: Anna

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=20514

använd denna länk och samla massa poäng ;-)

2008-01-06 @ 16:50:25
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Mor

Min Mikael Persbrandt har bara blivit snyggare med åren. Även om det skiljer 25 år mellan oss så skulle jag definitivt vilja ha honom i granen och bara titta och titta....;)Och sen om man bara kunde få höra hans härliga röst.... Det du Lina!!
Mitt ögongodis.... Sean Connery. Fast det är klart... han "står sig" väl inte så värst länge till, då får man börja titta på hans gamla filmer igen. Eller hitta något annat att njuta av ;)

2008-01-11 @ 10:46:57
Postat av: Mor

Visst ja! Sen har vi ju också Rafael Edholm. Han håller ju säkert många år till :-)

2008-01-12 @ 15:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0