Uteritt

Jag slutar aldrig förvånas över hur hästar reagerar på olika saker. Red upp till vattentornsbacken idag och när vi galopperade efter vägen upp till backen så ser vi tre rådjur vid skidstadion! Boggi tvärnitar, men jag sitter kvar. Rådjuren sprang till skogs efter en stund och vi fortsatte. Efter att ha ridit uppför och nedför några gånger vände vi och red hem. På vägen hem mötte vi en tutande lastbil och ett antal traktorer för de håller på med en massa vägarbete härikring. Boggi brydde sig inte ett dugg om dessa..
När vi väl kom fram till stallplanen så körde vår stalldräng Robert fyrhjulingen mot oss. Boggi har sett den hur många gånger som helst, men den var tydligen väldigt farlig, så han försökte vända på klacken och skena därifrån. Jag hann dock hejda honom..

Då kan man ju fråga sig varför han blir rädd för en fyrhjuling som han ser i stort sett varje dag och inte blir rädd för traktorer och andra, i mina ögon, farligare saker som inte ens finns på hemmaplan utan som vi möter när vi rider i samhället. Det är lite underligt...


Kommentarer
Postat av: Maria

Tur att inte jag va med, jag får ju så lätt blåningar =)
För jag LOVAR att jag hade INTE suttit kvar *haha*

2007-10-17 @ 16:03:06
URL: http://mejan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0