Hjärtesorg

Att det skulle göra så ont i hjärtat att lämna min käraste ägodel trodde jag aldrig. En del av mitt hjärta bor nu i Västerås. Men jag vet att han kommer att få det underbart där! Litet och fin stall. Ett privat stall och det tycker jag är bäst med erfarenhet av tiden han har haft här.

Allt fint vi har gjort tillsammans. Alla tävlingar vi har åkt på med både bra och mindre bra resultat, alla träningar vi har åkt på. Alla gånger jag har gråtit mot din hals och du har varit den enda som jag velat ha som närvaro. Alla gånger vi har galopperat järnet utan att ha haft noll kontroll och vi har känt oss fri, båda två.
Alla gånger du har gjort mig glad när vi har presterat och varit ett superbra team tillsammans vilket resulterat i vinster! Debuten och vinsten i LA:3 är något av det bästa vi gjort tillsammans. Även andraplaceringen i LA:4 ligger mig varmt om hjärtat.
Allt sådant finns kvar i mitt hjärta och jag brukar ta fram dem och längta tillbaka.

Det blev ingen debut i LA:5. Vi fick aldrig visa att vi visst kunde öppna, sluta etc. Jag som ville, ville visa hur fint han går på kandar. Det blev aldrig så. Den chansen får jag aldrig igen och det grämer mig.

Tog en sista ridtur igår på förmiddagen och trots att jag inte ridit på länge gick han över förväntan. Min fina, fina häst.

Mitt hjärta värker...

None


Kommentarer
Postat av: ÅM

Vilket fint kort på er :-) Jag kommer att sakna min och Lakejs ridkompis. Vem ska jag nu ut å tokgaloppera med längst grusvägarna? Molly-hästen kanske ;o)

2008-08-05 @ 16:07:10
URL: http://ronnvik.blogspot.com
Postat av: Maria

Kram på dig sötaste...

2008-08-05 @ 18:16:53
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Gina

Åhh jag får ju en tår i ögat.. :(

2008-08-05 @ 21:49:17
URL: http://giinaa.blogg.se/
Postat av: Ida

Sånna här inlägg borde vara förbjudna... :(

2008-08-06 @ 13:50:25
Postat av: Helena

Åååh, man blir ju rörd i hjärtat :') Fin boggan :)

2008-08-06 @ 21:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0