Mat

Varför ska allt vara så mycket billigare ju större förpackningen är eller ju fler saker som innehåller däri? Jag förstår poängen vilket leder till merköp, men det blir ju dyrt när man lever ensam. Okej, nu lever jag ju inte ensam i just den bemärkelsen, men ni förstår. Allt är gjort för att man ska bo tillsammans med någon. Mitt bröd hinner mögla innan jag ätit upp det och en mjölkliter hinner nästan surna. En ost är inte på tal om och färsk sallad funkar inte heller. I så fall skulle jag vara tvungen att leva på sallad bokstavligen talat.

Och kylskåpsteorin köper jag inte heller - att det blir billigare om man är två. Så fort jag och Julle är tillsammans lagar vi ju god mat, som inte är särskilt billig. Nej, mat är dyrt har jag insett. Fast jag har ett väldigt billigt matkonto ändå om jag tänker på kvinnan som fått en värdekupong från ICA på 150:-. Det innebär att hon handlat mat för nära 15 000 en månad. Det var efter jul, men ändå. Jag fick spader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0