Balsam för själen

Hästar är balsam för själen. Jag kom till stallet och gjorde i ordning världens mysigaste häst. Som älskade att bli kliad i pannan och inte ville att jag skulle sluta. Jag blev såld, fastän det inte alls är min typ av häst, men han var störtcharmig! På lektionen fick jag rida stallets kanske suraste sto men lyckades skapligt tycker jag. Hon var trevlig när vi väl kom överens. Jag vill bara rida mer och mer, men får lugnt vänta till tisdag eftermiddag. Istället inväntar jag den kommande träningsvärken...

Efter ridningen tiggde jag mig skjuts till busshållplatsen, men missade bussen precis. Självklart gick nästa buss 20 minuter senare, så jag fick vänta så snällt ute i -16 grader. Jag var verkligen inte klädd för det och var som en enda stor isbit när jag kom hem. Lite kvällsfika och två stora koppar te rådde bot på det hela.

Resterande tid av kvällen har jag vigt åt mitt referat som nu är inlämnad. Del 1 av 3 - check. Nu är det dags för sängen för imorgon väntar en tidig morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0