Sommarjobbsfronten

Gode Gud, kan du ge mig ett sommarjobb?

Jag har nästan aldrig sökt ett jobb i hela mitt liv. De har kommit till mig istället och det beror väl på att jag bott ute i en håla. Detta år har jag sökt hur många som helst, men vad hjälper det? Jag får inget ändå. Det är ett blankt nej överallt. Idag fick jag nej på det jobb som jag nog trodde mest på. Om jag fått det hade jag tillbringat sommaren hemma i Stensele och det hade varit ett bra jobb. Det blev dock ett nej. Ett nej som jag har hört så många gånger att det inte är kul längre.

Egoboost? Knappast.. Egentligen vill jag bara lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet och stanna där. Eller så får jag försöka intala mig att det går ändå. Jag får läsa sommarkurser, leva på bidrag och jobba på brännan istället.

Men jag vill inte. Jag vill ha ett jobb. Jag ska ju till New York! Jag vill inte leva med plan C...

Tips och förslag mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Oroa dig inte det löser sig skall du se. Det är inte bra om allt går som man vill, det är hämmande på kreativiteten, vänta bara skall du se att möjligheterna kommer tids nog.

Goa pappsenkramisar

2011-04-04 @ 23:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0