Rosa Bandet

Nu är det snart oktober igen, vilket innebär att månaden kommer vigas i rosa över hela landet. Det är dags för insamling till Rosa Bandet. I november är det tre år sedan min älskade moster gick bort i bröstcancer. Jag minns det som igår. Jag minns precis vad vi gjorde den kvällen. Att det var en torsdag, jag och Ebba sjöng "Jag vill vara din, Margareta" och skar upp fruktsallad inne på personalrummet. Vi hade kul. Ja, så kul som man kunde ha i den situationen. En halvtimme senare, med en ouppäten fruktsallad, satt vi alla på sängkanten och livet hade förändrats. Totalt.

Jag minns precis hur vandrarhemmet vi bodde på såg ut. Jag minns hur vi första natten, på en måndag, sprang upp till sjukhuset vid fyra på natten för att hon hade blivit sämre. Hur jag grät mig till sömns den där torsdagnatten med Hallelujah i öronen. Om och om igen. Repeat kallas det.

Alla tre år efter det har jag startat upp en liten insamling här på bloggen, så nu gör jag det igen. Klicka in här och ge ett bidrag. Många bäckar små blir till stor å.. Tillsammans kan vi förändra. Tillsammans kan vi besegra cancern.

Fy fan vad jag hatar det.

Kommentarer
Postat av: Maria

Love you my friend <3

2010-09-27 @ 22:32:00
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: anna

I love you! Jag sätter in pengar när jag kommer hem! puss och kram

2010-09-28 @ 09:04:53
URL: http://blogg.mama.nu/annaochlova
Postat av: Stannapanna

Alltså jag satte in pengar men det syns nog som att jag är anonym :-( Men de finns där - med många varma tankar och kramar från mig !

2010-09-28 @ 11:48:52
URL: http://ludvigssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0