Dagen efter

Dagen har gått åt, som alla andra dagar. Jag har lovat mig själv att efter tre veckors icke-pluggande så borde jag faktiskt börja plugga nu. På riktigt alltså. Så imorgon sätter jag igång med det. Jajemän. Att jag dessutom har skrivit in mig på fördjupningskursen i mäns våld mot kvinnor betyder att jag verkligen borde plugga. Ännu mer.

Tänk om jag vore en av dem som inte brydde mig om den politiska situationen som råder i landet just nu. En sån som gnäller över att alla pratar om valet. Tänk om jag vore så. En som inte riktigt bryr sig. Okej, det som har hänt har hänt, men det måste ju fortsättningsvis diskuteras och det ligger ett stort samhällsintresse i det hela. Jag har svårt att se hur man inte kan bry sig om det här. Så enkelt är det bara. Jag kräver inte att man ska vara intresserad och insatt, men man behöver inte heller nonchalera det som skett.

Nu har jag sett nog av Dagen efter-program och tänker sova. Imorgon startar dagen med lite aktiemarknadsrätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0