Samkönade relationer

Temat för kvällskursen ikväll var Våld i samkönade relationer. Tänkvärt: En misshandlad kvinna söker vård akut. Med sig har hon en annan kvinna. Hur tolkar du situationen? Tänker du: Tur att hon har en väninna med sig, hon kan inte åka hem till sin man. Eller slås du av tanken att de är ett par och att den medföljande kvinnan är en bevakande förövare?

Känslomässigt sett är det inte är någon lättsam kurs. Idag fick vi se en film som man verkligen fick ont i magen och mådde illa av. Fy fan. Men det är otroligt viktigt och jag önskar att alla fick samma information som jag. Jag tror samhället hade sett annorlunda ut.

Resten av kvällen har jag druckit te, drömt mig bort till det förlovade (?) landet och längtat efter J. Surfat runt och bara haft egen-tid. Ack så viktigt och underskattat.

Kommentarer
Postat av: pappsen

Sov så gott och drömm sköna DRÖMMAR.

Pappsenkramisar

2010-10-14 @ 23:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0