Känslor

Basgruppsmöte och seminarium i förmiddags som jag halvsov mig igenom. Nu är jag hemma och har käkat mackor till lunch. Hur bra det är tänker jag inte kommentera. Laga mat står bara inte på mitt schema.

Nu ska jag packa ihop och bege mig till Eko för att plugga med Bullen. Ikväll ska jag skriva på nationens Landskap. Sedan ska jag försöka ta mig till Stockholm beroende på hur länge landskapet håller i sig. Jag tror inte jag klarar mig till torsdag helt enkelt innan vi ses. Det går liksom inte. Det är en konstigt det där, hur man kan bli av kärleken. Hur jag kan sakna honom hela tiden. Jämt. Hur jag får ångest för att jag är här. Här - i mitt hem. I mitt älskade Uppsala som jag trivs så förbaskat bra i. Det känns inte lika bra längre, för det finns en plats som är bättre. Förstår ni? Mitt hjärta är i Enskede gård och min kropp är här.

Om 6 veckor har jag jullov. 6 veckor. För 6 veckor sedan köpte jag mitt SATS-kort. 6 veckor, hur ska jag lyckas? Hur? Just nu känns det som det enda rätta är att tenta i början på januari istället. 6 veckor som är fullproppade i min kalender. Ni skulle se hur den ser ut.

Varför måste djävulen dansa på min högra axel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0