Utmaningen: Vårruset 2010

Jag sitter här och laddar inför Vårruset. IF Ypsilon är utmanade av de övriga nationens damföreningar. Vi är dock inte seriösa och har laddat upp med öl hela våren istället för löpturer. Senast jag sprang var typ i juli.. Förra året alltså, eftersom juli inte kommit i år än.

Det har utlovats ett pris. Det ryktas om snapsbjud till vinnarna på höstens första sittning, men vi ordföranden ska ses kvart över sex och spika priset och gå igenom regler. Snaps är ett sjukt bra pris, något som vi alla har nytta av.

Jag laddar självklart upp på samma sätt som när jag ska dricka öl - sjukt hög musik och bara pepp. Så just nu låtsats jag att jag ska dricka öl på en måndagkväll istället för att springa 5 km och alltså tävla samtidigt. Jag har laddat upp med massa vatten så jag slipper gå åt av vätskebrist på slutspurten. Risken är att jag har druckit för mycket, men det har ju hänt förr också. Alkoholrelaterat då.

I vart fall känns det lite konstigt att ladda upp för öl i löpartights. Det går dock, för hemma i norr dricker man ju öl i underställ!

Nu löper vi! Och vinner. Och blir bjudna på snaps..

Kommentarer
Postat av: Maria

Du låter nästan som om du har druckit för mycket redan... hoppas det är vatten iaf =) Akta dig för att kissa där det finns brännässlor om du måste vika av banan innan mål, svider som attan i rumpan!!!

2010-05-24 @ 18:07:14
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Fanny

Haha, fan vilket skönt inlägg! :)

2010-05-24 @ 23:36:20
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0