Fel kö

Mitt stora problem i livet (eftersom jag är en väldigt upptagen kvinna) är att jag alltid väljer fel kö. Jämt. Förr drogs jag alltid till den där äldre kvinnan i kassan som var sjukt seg och var tvungen att kolla alla nr till alla grönsaker - jämt. Jag var den där suckande i kön som alltid var på väg. Tillslut lärde jag mig att titta på kassörskorna på ICA och gick inte till den kvinnan. Det tog ett tag, men jag lärde mig.

Detta håller dock i sig. När vi var i Stockholm för att kolla Skvaderdamklänning så var jag först av vi alla tjejer till apparaterna som sålde biljetter till tågen. Tror ni inte att jag var sist därifrån? Jajemän, inga konstigheter.

Detta händer mig jämt! Det hände även på väg till Tallinn, både på ICA och när jag skulle köpa tågbiljett. Det är liksom tänkt att jag ska få vänta, fastän jag ofta aldrig har tid med sådana saker. På ICA var det till och med en som mitt i alltihopa skulle hämta lingonsylt, som såklart ungefär är längst bort i hela butiken. Och där stod jag och var sjukt stressad för att inte missa tåget och fick halvspringa kilometrarna till stationen. Tacka gudarna att jag bor rätt centralt, men jag hade tackat gudarna ännu mer om jag hade haft råd till taxi sådana gånger!

Och idag hände det igen. Jag har lärt mig att titta på kassörernas ansikten, hur många personer (+ålder) det står i kön och (obs!) hur många varor de har i korgen. Men det hjälper fan ändå inte. Jag står där och överväger mellan två kassor. I ena var en äldre dam med ett flertal varor och i den andra en som just var på väg att betala. Vilken väljer jag? Den senare så klart. Vilket misstag! Tror ni inte på fan att kvinnan gnäller om priset, kassören går iväg, ringer folk och det tar en jäkla tid innan det är min tur. Kvinnan med de många varorna hann lasta upp, betala, packa i sina påsar och gå, tillsammans med flertalet andra efter henne innan jag ens fick börja betala. På köpet ska de byta kassörska så det tar ännu längre tid. Till slut kom jag ut där med min påse och insåg att jag köpt paprika för 50 kr. Det gjorde mitt köande ännu surare..

Nej, det är bara att inse att alla mina försök att ta rätt kö inte funkar. Kanske dags att sluta analysera allt? Eller sluta upp med att vara en tidsoptimist. Eller handla på andra tider. Eller sluta bry mig om detta ofantliga i-landsproblem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0