Storuman-dag

Dagen har spenderas mestadels i Storuman. Först med studentfirande och sedan åkte jag till Maria för att hälsa på henne och hennes nya bostad. Det kommer bli bra när det är klart där. Jag gillar ju stora utrymmen, så jag föll för det direkt! Där stannade jag resten av eftermiddagen och blev bjuden på middag innan jag åkte hem. Smarrigt!

Kvällen har jag spenderat med en bok i fåtöljen och sedan på Stenseles gator. Bästa Clara ringde och det var skönt att höra hennes röst. Då längtade jag (ännu mer) tillbaka till Uppsala.

Jag har hämtat hem ännu en bokhög. Avverkar dem på löpande band. Synd bara inte vädret är med mig. Ca 10 grader och mulet varje dag är ju ingen större hit i mina ögon.



Nu ska jag ta en dusch och sedan krypa i säng. Imorgon ska jag jobba! Sedan kommer pappa hem så då slipper jag vara en ofrivillig ensamvarg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0