Doktorspromotion

Jag har varit med om så mycket de senaste två dagarna att jag vet inte riktigt hur jag ska börja och hur jag ska kunna få med allt! Det var som Manne sa till mig när jag berättade allt för honom: "Du lever en annan värld!" Och det är nog lite så faktiskt.

Torsdagen spenderades i universitetshuset där vi hade genomgång och sedan dracks det sherry resten av kvällen. Jag skulle ju gå hem tidigt, men det slutade med Stocken. Riktigt trevligt!

I fredags plågade jag mig upp efter 5. Kl 6 skulle jag vara på grötfrukost, så det var bara att kliva upp. En trött och lite sliten Lina åt frukost på Uplands, och sedan gick vi vidare till slottet för kanonsalut kl 7. Sedan var det dags för spel och sillunch och sedan var det dags för doktorspromotionen. Man måste nog se det hela för att förstå vad det innebär faktiskt, men det utlovas i varje fall en hel del latin

Dagen avslutades med promotionsbankett på slottet där jag bland annat fick dansa med chefredaktören på UNT. Men det var ju inte det enda jag gjorde utan det serverades ju god mat och jag fick träffa en massa folk. Himla trevligt, men till slut fick det vara nog och jag och Aino fick skjuts hem av bästa Manne som kom och hämtade hem oss.

Det här är en liten summering av dagarna och tilläggas bör att jag har haft väldigt roligt!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

haha, fyfan. när jag var med på vinterpromotionen blev det också stocken på torsdagen, och sedan kunde jag inte vakna upp i tid till taxin till grötfrukosten så jag fick promenera ner till upplands vid halvsjusnåret när Nina äntligen hade fått liv i mig, gick direkt till kanonsaluten, och sen sov jag halva sillunchen, hahaha. Jaja, jag var ju där iaf ;)

2010-01-24 @ 10:59:05
URL: http://ninagoestogreece.blogspot.com
Postat av: Lina

Haha, jag hörde om det! Nina har skvallrat ;) Ett tag trodde jag att jag skulle göra en "Nina", men jag tog mig upp... Och jag var ju där iaf..

2010-01-24 @ 11:08:52
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: Sigveelsa

I am very excited to see this site. Universal design and accessibility. Congratulations!

2012-07-03 @ 12:13:46
URL: http://sigveelsa.blogbloc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0