Juridiken är komisk

Ja, tänk er 25 stycken personer (säkert egentligen 300 men alla samlas inte på en och samma gång) som studerar på universitetsnivå och alla ser ut som fågelholkar när seminariet är slut. Då måste juridiken vara komisk! Och jag ska alltid ha i åtanke att den goda jordgubbstårtan inte räcker till att dela i så stora delar som man skulle vill ha den. (Ni ser vilka charmiga exempel han har, min favoritman!)

Jag förstår ingenting av lagen om redovisningsmedel och att juridiken skulle innehålla matematik var jag totalt ovetandes om. Okej, jag var väl inte dålig på matte under gymnasietiden, men man kan ju fråga sig hur den fungerar nu eftersom när jag och Anna skulle duka i lördags till HöstYran så tog vi fram bord för 100 personer istället för 50, bara en liten dubblering med andra ord. Stolt sa jag att jag valde juridiken av en anledning och det fick jag ju äta upp idag!! Juridisk matematik är inte min grej, men det är inte sakrätten heller för den delen.

Och gissa vem som vaknade halv 8 idag igen? Jag har hamnat i en ond cirkel och nu ska jag lägga mig kl 22 ikväll. Jag ska i varje fall försöka...

Nu ska jag äta lite och ta tag i morgondagens immaterialrättsseminarium. Efter 13 ska jag ringa och efterlysa soffan som fortfarande inte dykt upp. Ge mig den nu, tack! Kl 16 ska jag vara på Norrlands och diskutera personal med Ida och sedan har vi möte och 18.30 ska jag på bräda ute på Ekeby. Sedan tänker jag mysa i min nya soffa ikväll, men vi får se hur det går med den saken.

Åter till den komiska juridiken nu då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0