Vaccinering eller ej?

Den stora frågan just nu är väl om man ska vaccinera sig eller inte. Egentligen vill jag inte trycka i mig något otillräckligt beprövat vaccin som verkar ge en massa biverkningar, men så vill jag ju inte ha svininfluensa heller. Jag vill ju inte bli sjuk för att riskera att inte bli sjuk. Jag har inte tid med något!

Sedan brukar jag tänka att alla andra nog vaccinerar sig så därför borde smittspridningen minska varför jag överväger att inte vaccinera mig.

En sak är då säkert, jag köar inte två timmar utomhus för att få vaccin (inte heller inomhus på exempelvis Eko för den delen).

Hur gör ni? Vaccinering eller ej?

Kommentarer
Postat av: anna

jag vaccinerar mig!

oroa dig dock inte för att det inte är nog testat eller för biverkningarna. grundvaccinet är detsamma som en vanligt influensavaccin och det används ju varje år, gällande biverkningar så är det inte heller kontigare än de biverkningar som brukar komma av vanligt vaccin, det florerar alldeles för många konstiga rykten. det har inte framkommit någon biverkning som dom inte varit beredda på.



dom skulle nog heller inte vaccinera en hel värld med ett vaccin som inte känns säkert...



och vad gäller att inte vaccinera sig pga av att andra gör det, vaccinet skyddar bara till 80 % (tror jag) så det är risk att man får det ändå, men desto fler som vaccinerar sig desto mer skyddad är ju alla..

2009-11-05 @ 15:26:07
URL: http://norrlandsanna.blogg.se/
Postat av: Stenmark

Jag vaccinerade mig för jag har två i riskgruppen väldigt nära mig(Empan och svärfar).annars skulle jag inte ta den. Mina biverkningar var ont i muskeln hon stack i och ledvärk i höfterna på natten. Thats it! Ingen febran eller annat elände.

2009-11-05 @ 17:58:14
Postat av: Mor

Ingen tvekan!!! Vaccinera dig!!!

Pussokram!!!

2009-11-05 @ 21:09:35
Postat av: Ida

Självklart ska du vaccinera dig Lina... Jag fick hög feber i två dagar efteråt men det är ju ändå värt det. Får du influensan så har du ju alltid kvar det i kroppen och vem vet när det kommer att bryta ut igen. DO IT ;) Om inte för din egen skull så för andras. ps. saknar dig med vännen!

2009-11-06 @ 09:14:16
Postat av: Nina

Klart man ska vaccinera sig om man har chansen! :) Jag lär väl dö innan jag kommer hem i jul.. Har ingen aning om det går att göra i grekland..:/

2009-11-06 @ 09:59:57
URL: http://ninagoestogreece.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0