Konst?

Tiden går så fort! Jag önskar att dygnet hade minst 40 timmar. Tänk vad mycket mer jag skulle hinna då!

Plugg hela kvällen förutom ett litet break för träning. Kul med sällskap av både Frida och Carro. Alltid trevligare att träna ihop ju. Tur att Friskis is the place to be här i Uppsala!

Har sett på Kvällsöppet hos Ekdal ikväll där det diskuterades Anna Odells examensarbete där hon spelade psyksjuk. Med risk för att få en massa skit så säger jag ändå vad jag tycker och jag tycker att hon har gjort helt rätt. Jag har egentligen aldrig tyckt att det hon har gjort är fel, men nu har jag en ännu bättre syn på det hela efter att ha hört hennes tankar kring varför hon gjorde det och vad hon ville uppnå. Jag blir imponerad av henne! Jag skulle gärna vilja se hennes arbete och jag tycker inte att folk ska tycka och döma utan att ha sett det heller. Hela 84% i tv4:as undersökning tyckte tydligen att hon hade gått för långt. Hmm... Vad tycker ni? Jag är nyfiken! 

Nu ska jag hoppa i säng. Det blev sent ikväll, men så går det när man pluggar. Och imorgon ska jag inte snooza. Upp kl 7. Det måste jag klara! Jag har ju så mycket disciplin till annat...


Kommentarer
Postat av: Gina

Jag tycker det var helt vansinnigt det hon gjorde! Har hört en del intervjuer med henne och jag tycker verkligen det var onödigt och dumt. Hon kunde väl ha gjort en dokumentär och intervjuat folk, målat en tavla eller vad som helst. Jag tycker inte att man kan kalla henne konstnär, Picasso var en konstnär, hon är inte det. Tror det finns vettigare saker att göra för att få fram det hon ville, utan att utnyttja och "skada" någon som hon gjorde.

Så tycker jag :)

2009-05-14 @ 10:41:44
URL: http://giinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0