Morgonrutin

Här sitter jag och gör min morgonrutin; läser bloggar, surfar runt och äter frukost.

Dagen ser inte mer spännande ut än att jag har seminarium från 9.15-11 och sedan blir det JB hela dagen lång. Idag är det det sista seminariet om luddiga avtal där det egentligen inte finns ett avtal. Vad händer egentligen om Kävlinge Kött lämnar en leverans till Köttgrossisten på en torsdag också även fast deras varaktiga avtal säger att de ska leverera på måndagarna. Hälften av köttet går förlorat på grund av telefonsamtal och sedan är man "inte nog snabba i vändingarna" för att hålla Livsmedelsverkets krav på hur länge köttet får stå utomhus, så det köttet bränns upp. Vem äger köttet till exempel? Vem ska betala för det? Vem får vinsten i och med en vidareförsäljning?

Nej, ge mig lite mer konkret. Nu börjar vi med nyttjanderätt och först ut är besittningsskyddet. Spännande! Så i eftermiddag blir det att läsa, läsa, läsa och börja med torsdagens seminarium. Kul :-)

Jag torde väl vara hemma kring 17.30, någon gång.

Just det ja, det snöar ute. Var är våren?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0