Guschelov

Gasquen igår var toppen! God mat, god dryck - ja allt var bra! Jag fick vara bordsherre och ha Sofia till bords. Jag hade så himla kul hela tiden. Vi skrattade och hade det toppen! Det var sjukt mycket folk på släppet faktiskt. Mer än jag trodde skulle komma. Mitt i dimman på dansgolvet dök Sofie upp och jag blev så paff och glad. Jag dansade hela natten lång och vid 3 hade jag så himla ont i fötterna så det kändes inte som om jag skulle kunna gå en meter till, men jag bet ihop och tänkte "en timma till". Kl 4 sitter jag och Aino och beklagar oss över våra fötter och då tänder de belysningen och festen är slut. Trippar bort till gamla delen och hämtar ut min jacka och säger hej då till Aino och går till cykeln. Jag var så himla glad över kvällen och drog en lättnads suck över att kvällen var slut för fötterna protesterade totalt. Tidigare under dagen hade jag sagt till Fanny att jag alltid cyklar hem från alla utekvällar för det är bättre att ramla med cykeln än att bli överfallen av någon. Och tror ni inte att jag ramlar med cykeln? Jag hann inte ens hoppa på utan det tog tvärstopp direkt och jag flög igen, men fort upp. Det var ju fortfarande en massa folk utanför. Det långa bandet till mina nycklar som satt fast i mitt stora lås till cykeln hade tjorvat in sig i hjulet. Där står jag och sliter och svär för att jag inte får loss det och sedan kommer en utbytesstudent och ska försöka göra sig förstådd och funderar om jag behöver hjälp, så han rycker i bandet och får loss det. Han såg säkert min vurpa tidigare och ville vara snäll. Tur det finns sådana :-)
Sedan bar det av raskt i säng på en gång.

Jag hade en sån himla bra kväll! Jag längtar redan till nästa Guschelov! Men först ser jag framemot SkvaderDam den 4:e april... Och då hoppas jag att fötterna mår bättre än vad det gör idag, dagen efter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0