En minitripp

Jag är uppe tidigt för att ha lagt mig sent igår, men så går det när man har inbokade planer. Kl 10 ska jag vara hos optikern och göra den årliga kontrollen för att se så att mina ögon fortfarande kan ha linser. Jag är inte orolig, men det är ju bra att göra kollen åtminstone! Dessutom så är den ju gratis..

Efter det åker jag och Fanny iväg till Arvidsjaur. Vi ska gå på Dollar och kika och vi hittar några fynd. Sedan ska vi väl strosa runt och se vad den övriga shoppingen har att erbjuda. Jag vill i varje fall på Teckan och köpa lite gotta. Det är ju min favoritkiosk i alla kategorier och det var där jag smakade hallonmumrikar för första gången. Det är ju mina favoritgodisar!



Därefter ska vi gå och hälsa på älskade moster Erika på hennes grav och lägga en blomma. Arvidsjaur har ju alltid varit Erika, men denna gång har vi ingen Erika utan en grav att gå till istället... Jag har faktiskt inte varit där sedan den här dagen. Så nu gör vi det jobbiga och går dit för första gången sedan begravningen. Fina Moster...

2 av våra kusinerna bor ju där, så om de är hemma och inte är ute på galej så hälsar vi väl på dem också. De har inte en aning om att vi ska dit idag (okej, Jesper fick våra bloggadresser i helgen så han kanske hinner läsa) så det skulle vara kul att överraska dem!

Ikväll har vi blivit bjudna på tjejfest. Egentligen blev Fromen också bjuden, för det var någon gång under dansgalekvällen som jag, Fanny och Ida blev bjuden på middag, men hon är ju hemma i Umeå och missar festen. Det blir i varje fall hemma hos Ludvigssons och det ska bli spännande att se vad mannen i huset har kokat ihop. Ni får garanterat bildbevis!

Och så klart hänger ni med idag också. Mms-bloggande you know... Nu måste jag fika lite och ta mig till Storuman innan klockan slår 10.00. Hur det ska gå ihop är en bra fråga, men så går det när man bloggar alldeles för mycket.

Kommentarer
Postat av: Kicki (erikas travtipparkompis)

Märkligt sammansträffande! jag är i också i Arvidsajur i dag. Dagen ska ägnas åt shoppning, vi kanske ses. Tänkte mig också förbi graven. Men ta med er jackor, det är svinkallt i Aridsjaur och duggregnar. Jag gick förbi kusinernas hus igår kväll och där var dom hemma!Kram

2009-07-08 @ 11:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0