En dag på Lapplaya

Dagen tillbringades först på stallet här i Stensele. Jag och Hanna tog en ridtur i ridhuset ihop. Hon red CC och jag red Kalle. Sjukt fin häst och vi kom bra överens han och jag. Jag hade jättekul och nu rycker det i ridnerverna igen, speciellt när man rider mer "på riktigt". Att lufsa runt i skogen ger inte samma hästlängtan. Det var i varje fall riktigt roligt att sitta på hästryggen igen och han var inte alls så svårriden som jag trodde han skulle vara. Mycket ben bara, så löste det sig. Det ska bli spännande och se om jag får träningsvärk eller inte imorgon. Jag tror på det första...

Därefter åkte jag och Fanny hem och käkade lite lunch för att sedan åka till Gunnarn och sola och bada på deras badstrand Lapplaya. Ett helt gäng var vi som var där och jag träffade bland annat StAnnapanna och hennes Sivan. Det blev några dopp idag och det var riktigt skönt i vattnet. Jag och Charran simmade ut till bryggan, men det var lite läskigt faktiskt för det blir ju ändå tvärdjupt efteråt. Man vet ju aldrig vad som finns under vattnet. Kring halv fyra blev det mulet och det kom fram en massa ohyra så vi tog vårt pick och pack och pallrade oss de 3 milen hem igen.

Nu är vi nästan nyss hemkommen och ligger och degar i soffan. Jag skulle ha pallrat mig till MC för att sitta lite på Mille senare, men inte före middagen i varje fall. Det blir då ingen promenad eller joggingtur idag för benhinnorna spökar, igen. Jag blir så less, men vad kan jag göra åt saken? Nej, just det - ingenting. Jag platsar nog bättre här i soffan med andra ord. Det blir nog inte många knop här ikväll tror jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0