Arvidsjaur och tjejkväll

Efter lite banning av optikern (ja, det finns ju något som heter vilodag när det gäller linser så jag måste börja tänka på det, annars såg ögonen jättefina ut) så drog vi iväg till Arvidsjaur. Väl framme mötte kusinen Jepser upp oss och vi gick och åt lite lunch på ett fik. Där träffar jag en tjej som jag brukade umgås med när jag var yngre och hängde i Arvidsjaur jämt. Vi kände igen varann bägge två och det var kul att ses. Det är ju säkert snart 10 år sedan vi sågs sist!

Sedan åkte vi till Dollar och fyndade, fast om det blev så mycket fynd vet jag inte? Sedan åkte vi till Intersport och jag köpte ett knallgrönt träningslinne, likadant som det rosa jag köpte när jag och Jennie var en kort sväng i Lycksele ni vet. Därefter åkte vi hem till kusinerna och fick se ett vackert hus! Så skulle jag vilja bo. Stort hus (jag älskar ju stora hus) och snyggt överallt! Nu längtar jag efter ett eget hus att inreda när jag blir stor! Jag vet då ungefär hur jag vill ha det! Kul att sitta och umgås och surra hemma hos dem och jag lovade att jag skulle komma och hälsa på mer i sommar så någon gång när jag är ledig två dagar i rad är det bara att pallra sig till Arvidsjaur. Det är ju faktiskt inte så långt!

Därefter åkte vi och köpte blommor och en ängel och åkte till graven. Det var verkligen jättefint där och det ser ni ju själv... Efter det var det bara att börja bege oss hemåt eftersom vi insåg att vi skulle bli sen till tjejmiddagen vi var bjudna på.

Väl i Storuman åkte vi raskt till Ludvigssons där maken bjudit oss på middag. Supergod mat och trevligt sällskap! Vi testade att skjuta luftgevär och ett "blåsgevär", ja vad det heter på riktigt minns jag inte. Jag var i varje fall inte så jättebra på något av det, men luftgevär är enklare. Man kanske skulle ha blivit jägare ändå! Maken i huset lovade mig att visa hur man gör... Vi drack lite vin, surrade en massa, spelade Veckans Värsting som innehöll knäppa frågor och det var som att välja mellan pest eller kolera. Till slut var klockan alldeles för mycket för att jag skulle orka vara pigg idag och då var det dags att åka hem! Väl hemma stupade jag i säng. Men kvällen var kanon och det måste vi göra om!!

Nu sitter jag här, trött och ska iväg på jobbet nu. Börjar 9 så det är bäst att jag gör mig i ordning nu.. Det är ju torsdag idag och det är ju mina favoritdagar så dagen kommer gå fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0