Vår (min) hemresa

Jag och Anna börjar närma oss planerna för när vi ska komma upp. Det lutar åt första helgen i april, vilket betyder att jag åker hem två helger i rad eftersom påsk är helgen efter. Vi har i varje fall lämnat in vårt seminarium då och har det ur världen, men jag kan inte stanna över hela veckan för den veckan är inkörsporten till skadeståndsrätt och då måste jag vara här igen.

Hon har berättat om våra planer för sin mamma (Anna kommer ju från Jönköping för er som inte vet det) och hon berättade med glädje för henne att hon skulle få köra skoter när hon åker upp.
- Vad kul, svarade hennes mamma, men vad är det?
- En spark med motor på!

Jag kan tänka mig Annas mammas syn på vad en skoter är. En spark, fast med motor på. Kul!

Sedan frågade jag Anna i smyg om hon själv visste vad det var. Jodå, hon visste att man hade någonting där fram (huven) och så satt man på den. Fast sådär i efterhand kom hon i underfund med att det snarare var en motorhäst än en spark med motor.

Jag lovar er att jag ska fota Anna i full mundering utrustad för att köra skoter och lägga upp på här bloggen när det väl bär sig till det och det inte visar sig att jag ligger på marken och nästan dör av skratt.

Men som sagt, inget är helt 100 bestämt ännu, men en tripp norröver - det blir det! Vi ser framemot det, Anna och jag, men Anna ser nog mer framemot det för hon ska ju få köra motorhäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0