Var är konditionen?

Det är så tragiskt att konditionen försvinner så fort som den tydligen gör när man slutar att träna. Härmed lovar jag mig själv att aldrig sluta träna. Aldrig, aldrig, aldrig. Det är så fruktansvärt jobbigt att komma igång igen och hitta konditionen som har sprungit iväg från en.

Med andra ord - det var ett himla jobbigt pass idag, men kul och nu är jag igång igen. Äntligen! Målet är 4 ggr i veckan och det ska väl inte vara något större problem eftersom jag grejade det och lite till förra året. Fast nu pluggar jag i och för sig mer, men det är bara att omstrukturera lite. Jag vill ju ändå ha mina ca 8 h per dag att plugga.

Jag längtar till hösten för då ska jag och Anna börja med yoga. Det blev inget nu i vår eftersom vi tränar på två olika ställen och det känns onödigt att gå en kurs och betala för den. Till hösten byter hon till Friskis och då kör vi igång.


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Härligt att höra att du kommit igång med träningen, det kommer att ge dig kraft och energi med arbetet på dagen och likaså kommer din sömn att bli bättre. Roligt att ni båda kommer att gå på yogakurs, det kommer att ge dig mycket. Ha en härlig dag och hälsa Anna.

Kramisar från pappsen

2009-01-24 @ 15:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0