Nyårsresumé

Jag hade hur kul som helst på nyår och det tror jag nog att alla andra också hade! Kvällen spenderades på Blå Kupan med god middag, en hel del alkohol, lite lekar och sedan avslutades det med bra musik och "hoppa i grupp". Superkul! Tyvärr verkade alla åka hem så himla tidigt så vid 2-snåret när jag i alla fall gjorde ett hyfsat försök att ta mig därifrån, så kändes det som om det var jag och 10 stycken till kvar. Men vem vet, jag kanske missbedömde en aning..Kvällen slutade på nästan bästa tänkbara sätt faktiskt. That's the only right thing!
Det ska visst bli en repris nästa nyår och det kan inte bli bättre! Det ser jag fram emot!

Gårdagen spenderades nästan enbart i fåtöljen. Jag klev upp efter ett och sedan satt jag här hela dagen. Såg en massa filmer, bland annat Ciao Bella och Harry Potter och Fenixorden. Underbart med Canal+ och det är en av sakerna som jag kommer att sakna när jag är tillbaka i Uppsala. Sedan kunde jag inte låta bli att åka upp till Storuman och köra bil en sväng och sedan fick jag besök på senkvällen. Alltid lika trevligt trots allt.

Idag har jag ridit ut på Sofine en sväng med ÅM. Sedan blev det lunch på Sibylla och därefter en sväng på byn. Jag köpte en jättesöt prydnadssak som jag ska ha på mina nya hyllor som jag fått av mamma och Reidar. Sedan blev det även en välkomstskylt och en toaskylt. Supersöta! Bild kommer när det är uppsatt hemma i lägenheten.

Tacos till middag och det var supergott. Nu sitter jag här i fåtöljen, som jag också kommer att sakna väldigt mycket, och myser med min laptop i knät. Vad som händer ikväll återstår att se, men jag ska nog bara vila. Jag är inte på topp, men va fan ska man göra åt saken? Ställa sin egen diagnos och hoppas det går över av sig själv? Hade jag varit i Umeå hade jag fått komma in på en gång, eftersom de har principen 4 timmar, men inte i Storuman inte. Nu har jag haft det i 30 timmar och det blir inte bättre. Men så är det - man ska vara tvungen att ha feber för att få sätta sin fot där. Eller vänta till en vardag. Jag undrar om policyn för Storumans sjukstuga är ordet avvakta?

Nä, man ska väl inte gnälla egentligen. Jag lever ju faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0