Irriterande

Min seminariegrupp på T1 var himla pratglada och alla pratade i munnen på varandra jämt.
Nu på T2 är det tvärtom. Alla sitter knäpptysta och ingen säger någonting alls. Det stör mig så mycket! Vi är ungefär 25 personer i gruppen och vi som pratar av de 25 är cirka 7 personer. Jag blir bara irriterad av att sitta där. Igår informerade studievägledaren om en Våga Tala-kurs. Inget illa emot min grupp, men större delen av den skulle behöva gå den kursen.

Det är så frustrerande, men vad ska man göra? Jag kanske bara är kräsen...

Eller så har alla valt fel yrke för en sak som man ska kunna göra som jurist - det är att kunna uttrycka sig muntligt. Det verkar de flesta i min grupp ha stora svårigheter för.

Det känns som att föra en enmanskonversation mellan jag och läraren och alla runtomkring är statister.

Det var som Frida sa: "Vi skulle ha haft klassfest snart så alla vågar släppa till lite."
Den klassfesten kommer bli den torraste i hela mitt liv om inte alkoholen förvandlar dem till sociala monster.

Nej, ut med negativa tankar och in med positiva. Tiden går ju så fort så snart är det T3 och jag får byta grupp ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0