HAPPY!

Som ni säkerligen märkt är jag en riktig fattiglapp just nu. Den 13:e januari fick jag studiebidrag på ungefär 2000 kr (som redan är slut). Nu får jag fullt studiebidrag imorgon som till och med är höjt från förra året! 2684 kr rakt in i på kontot. Kaaasching! Och jag som inte trodde jag skulle få något mer den här månaden eftersom jag fick det den 13:e. Varför jag fick det då har jag inte en blekaste aning om men jag tackar bara och tar emot..

Nu kanske jag till och med kan spara lite pengar från bidraget plus lönen som jag får imorgon och på tisdag. UNDERBART! (Fast det är nog mest bara en önskedröm. I mars är de säkerligen slut.)

Ett tag trodde jag att jag var tvungen att krypa till korset och ringa till CSN och be om ett litet lån, men icke. Jag klarar mig än så länge. Tänk så fruktansvärt skönt det skulle vara om jag klarade mig utan studielån i 4 år till, vilket betyder inga skulder alls när jag kommer ut i arbetslivet. Det kan nog inte bli bättre! Det är min dröm som jag strävar efter i varje fall, lika mycket som jag drömmer om att bli en framgångsrik advokat. Och jag har ju kommit en liten bit på väg..

Nu lever jag snart i lyx!

Kommentarer
Postat av: anna

CSN är så snälla efter jul vettu..=) jag fick också alltid så..det är toppen!

2009-01-22 @ 21:36:42
URL: http://norrlandsanna.blogg.se/
Postat av: Sofie Andersson

Jag fick 4000 av CSN den 13.. och blev också förvånad! Men glad, jag drömmer också om att klara mig utan lån. Fast i FEM år till..

2009-01-23 @ 16:31:16
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0