Duktig flicka idag med

Jag har pluggat som bara den idag och jag känner mig riktigt duktig! Kom inte hem förrän kvart i sex och sedan dess har jag ätit middag och sett ett One Tree Hill-avsnitt.

Jag är trött, men det är bara att bita ihop tills efter nio. Ska renskriva från gårdagens föreläsning och dagens seminarium nu och invänta Top Model som börjar kl. 20.00 på 3:an. Därefter blir det sängen omgående. Jag har övat som bara den på min diafragmaandning idag och jag känner jag har hittat tekniken. Jag hoppas det ger resultat i avslappningen till slut.

Välmående tips till er alla (inklusive mig själv):

Några tips för att stärka självkänsla och självförtroende

  • Försök att göra något varje dag som får dig att känna dig kompetent och duktig.
  • Du duger som du är. Bestraffa inte dig själv för dina svaga sidor - ingen är perfekt - acceptera dem och se dem som en utgångspunkt för att utvecklas.
  • Uttryck vad du känner och tänker och säg JAG i stället för "man". Att använda jag-språk visar att det du säger gäller dig och dina synpunkter.
  • Våga gå utöver vad som känns tryggt - tänj dina gränser och gör saker som du inte gjort tidigare. Det kommer att visa att du kan mer än du tror.
  • Ofta har vi en tendens att fokusera på det som vi inte klarar. Uppmärksamma i stället det du är bra på och det du har gjort snarare än inte har gjort.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Trevlig blogg =)

Spana gärna in min och svara på frågan i mitt senaste inlägg.

2009-01-20 @ 19:33:37
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Stannapanna

Kloka ord från en klok tjej! Jag hoppas du finner John Blund !!! Inte bra när man inte får sova ! !! Ta hand om dig !

2009-01-20 @ 21:18:20
URL: http://ludvigssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0