Vad är en rättsfallsanalys?

Det är dagens stora fråga. Jag bara måste börja med mitt PM idag, som alltså är en rättsfallsanalys. Jag ska analysera 3 rättsfall, men hur lägger man upp det? I vilken ände börjar man? Ska jag ha källor så som doktrin eller ej?

Dessa är bara några av de frågor som snurrar runt i huvudet. Till det positiva då - jag kommer bli grym på hyresavtal!

Nu har jag fikat och ska göra mig i ordning inför dagen. Först seminarium, sedan går jag till JB och pluggar, lunch, plugg och sedan basgruppsmöte kl 14.30. Idag får det gå undan på mötet för jag ska träna kl 17.00 ikväll. Så idag blir det ingen 10-timmars dag inte.

Ikväll ska jag se del 1 av Knutby - vägen hem på tv4 kl 21.00. Jag förstår mig inte på sånt där, men jag tycker det är spännande ändå. Jag och Malin har funderat på att gå på teatern Knutby - gud, sex och lydnad som Uppsala Stadsteater spelar upp nu, bara för skojs skull, haha.

Nä, dags för att förbereda sig för den här dagen alltså. Jag har en stor klump i magen och den heter PM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0