Packat och klart

En ryggsäck, två handväskor och min dataväska får följa med till huvudstaden. Så går det när man måste ha med sig sitt halva juridiska bibliotek med sin för att kunna plugga i helgen. Lagboken måste jag tyvärr (?) lämna hemma för den ryms inte! Jag hinner nog läsa AvtL, KöpL, KKöpL och alla andra lagar någon annan helg. I helgen ska jag läsa doktrin och rättsfall och försöka förstå allt praxis som ligger bakom hela kontraktsrätten, ungefär. Det slutar nog med att jag knappt öppnar böckerna alls, haha.

Nu ska jag bara se ut vilket tåg/buss/pendel jag ska åka. Det är tydligen billigare att åka in till centralen än till Upplands Väsby hur nu det kan komma sig. Jag tror ju att det är närmare till Upplands Väsby. Tänk vad enkelt det var om jag bara kunde sätta mig på ett tåg och åka från Uppsala till Kallhäll och kliva av där, men nej, här ska bytas hit och dit - Uppsala, Upplands Väsby, Centralen, Märsta, Karlberg och sedan helt plötsligt Rotebro? Det slutar väl med att jag sitter på en skramlig buss påväg mot helt fel ände av stan.

Pendeltåg tycker jag väl är helt okej, för det har jag lärt mig, men det är när det kommer till bussar som det bara kryper i kroppen på mig. Det går så fort och jag hänger inte med i tempot även fast jag kan vara ganska hyper ibland jag med.

Jag gillar inte byten överhuvudtaget, men det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i saken. En dag ska jag väl inte tycka att det är så hemskt ändå.

Summa sumarum: kollektivtrafik är inte min grej...

Kommentarer
Postat av: Maria

Resultatet av att växa upp i Storuman/Stensele... Vi fattar oss nog inte riktigt på kollektivtrafik helt enkelt... Hoppas du kommer fram till mamma som du ska =) Ha en trevlig helg å hälsa alla.

2009-02-05 @ 14:56:38
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0