Blåbärsskogen

Efter jobbet svirade jag om och åkte ut i blåbärsskogen för att joina Hanna och Maria. Fick mig några liter så nu är det lite uppbunkrat inför året! Jag fick även lila/blå fingrar. Mycket vackert!

Det är väl ungefär det jag har pysslat med, och rensat också så klart. Började så fint med att plocka för hand för att slippa rensa sedan, men jag blev så less på det för det tog ju sån tid så tillslut hamnade allt möjligt ner i hinken. Fast det gick fortare att rensa idag än igår, men igår hade jag ju en bärplockare som drog med sig nästan allt annat än bär.

Nu är maten fixad inför fjällturen. Det blir Bullens pilsnerkorv, köttfärssås och godis så klart. Nu är det inte många dagar kvar! 

Nej, nu blir det sängen. Det är ju en jobbardag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0