Påsken 2009

Nu ska ni få er uppdateringen som jag lovade i tisdagskväll. Bättre sent än aldrig.

På fredagmorgonen åkte vi upp till Grannäs. Väl framme möttes vi av hela släkten plus två nya tillskott. Världens sötaste små kattungar. Tror ni man blir sugen? Jajemän! De små liven fick inte vara ifred. Alla ville hålla, gosa och leka med dem. Jag blev tillfrågad om äran att vara kattvakt på Kristi Himmelfärdshelgen och det tog jag på mig på en gång! Efter det är jag nog fast.


Zamanta och Zindy

Vi fikade och pratade en massa. Sedan klädde vi på oss och körde ut till Avan. Vi fikade, myste i solen som sken i cirka 5 minuter och då var det värsta sommarvärmen. Jag pimplade lite och fick två abborar. Till slut åkte vi hem och där väntade mormors goda palt. Jag åt tills jag fick paltkoma. Supergott! Längtar redan tills nästa gång det blir palt. Jag och mamma gick på en snabb paltskola, men jag vet inte om vi lärde oss så mycket egentligen? På kvällen såg vi Talang 2009 och sedan spelade jag, Elin, Elin, mamma, Reidar, Ebba och Jesper Vilda Gester. Vi hade så himla kul! Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Fram till midnatt spelade vi och sedan gick vi ner (upp) till stugan för att sussa. Vi fick pulsa fram i meterlång snö som inte bar alls.



Snöbollskrig är givet





Ebba och jag


Pimpeltajm

På lördagsmorgonen vaknade vi vid halv nio och sedan gick vi upp och fikade (åt frukost). Sedan bar det av till Rödingträsket. Strålande sol och alldeles, alldeles underbart. VI fikade, grillade och myste i solen. Min fiskefångst den dagen blev 5 fiskar. Inte illa för att vara mig! Jag fiskade som aldrig förr och jag och Joel stannade var till sist för det var så himla kul. Sedan åkte vi hem till stugan, åt middag, såg Robinson och sedan fortsatte vi att spela. Denna gång var alla med förutom mormor som satt och tittade på istället. Det var så himla kul även denna gång. Vi spelade igenom alla brickor och de är inte få. Vet inte hur många omgångar vi körde och vem som vann i slutändan egentligen, men jag tror det var Elin och Elin som vann flest gånger.


Strålande sol


Mamma fixar brasan


Ebba strålar som en sol






Soldags


Smaskens!


Elin, Jesper, morfar och Reidar


Jag vilar lite i snön


Zindy, min favorit!



På söndagsmorgonen fick jag äran att köra Elins skoter tillbaka till Storuman. Kul som bara den! Joel tog täten och jag hängde tätt efter. Från början var jag rätt nervös för jag brukar inte vara den som kör skoter, utan jag har mest åkt i alla mina år. Och nu var det ju inte bara över sjön jag skulle köra, utan det var flera herrans mil. Fort var vi framme i varje fall. Väl hemma packade vi ihop lite fika och sedan åkte vi ut med pappa en sväng. Fikade och myste tills det började blåsa så då får vi ut och körde en sväng. Det skulle vi aldrig ha gjort. Jag körde fast två gånger, ordentligt. Ena gången mitt ute på sjön där det bara var slask under ett tunt snölager. Vattnet gick upp till knäna. Andra gången körde jag fast mitt ute i skogen (eller "stranden") där det inte bar alls. Jag kan inte köra skoter i sådana förhållanden, det har jag lärt mig!


Ungefär vid Stora Bron ♥


Här körde jag fast 2 gånger. Otroligt! Tur jag hade lillebror till hjälp.

På kvällen gick jag till Blå Kupan och åt god mat, drack gott vin och bra sällskap. Riktigt, riktigt trevligt hade jag! Ser framemot en uppföljare! Kameran fick tyvärr inte följa med eftersom jag hade den i Grannäs. Lite synd, men det kommer fler gånger.

På måndagen körde vi ut till sjön i Norrberg. ÅM och hennes familj kom och joinade oss. Solen sken och vi hade himla trevligt. Gott fika och gott torrkött. Smaskens! Jag och Åsa solade på renskinnet och mådde alldeles underbart!

På kvällen åkte jag förbi och sa hejdå till Maria och Jennie. Sedan hyrde jag, pappa och Joel en film och sedan åkte vi hem och såg den. Jag tyckte den var rätt bra, men jag tror inte karlarna i huset höll med mig.. Massa godisätande och det var gott. På Statoil har de ju mina favoritgodisar, hallonmumrikar. Supergoda! Här i Uppsala har jag bara hittat dem på ett ställe, där det var svindyrt godis...

Det var min påsk det! ♥

Kommentarer
Postat av: Mor

Hjärtans tack för mysigt sällskap en härlig helg!!!!

2009-04-17 @ 23:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0