Hemgång

Jag försov mig imorse, så klart. Har sovit kasst hela natten, så det är väl därför. Tur att vi har den akademiska kvarten här i Uppsala som innebär att vi alltid börjar kvart över en hel timme, för annars hade jag inte hunnit i tid. När universitetet här i Uppsala startade och folk inte hade några klockor så beräknade man att det skulle ta en kvart för eleverna att ta sig från hemmet och till skolan från det att domkyrkans klockor slog, därav den akademiska kvarten som fortfarande håller i sig. Där talar vi om tradition!

Jag struntar i JB idag och är hemma och packar och städar istället (jag vet, jag har sagt att jag ska städa hela veckan, men det har aldrig blivit av på grund av tidsbrist). Jag och en Emma från klassen ska åka till Arlanda ihop för hon är också norrlänning, från Luleå till och med. Trevligt med sällskap! Vi ska åka kvart i tre med bussen till stationen och sedan vidare till Arlanda. Jag är ute i god tid, men det är jag så gärna när jag har sällskap. Sedan älskar jag Arlanda!

Nu ska jag poppa musik och städa lägenheten kliniskt ren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0