Vilken syn på kvinnor!

I lördags när vi var ute så träffade vi en kille med en, för mig, väldigt konstig syn på kvinnor. Han påstodde att vi kvinnor enbart skulle vara hemma i köket, laga mat och föda barn. Om vi inte vore så karriärsinriktade så skulle det inte finnas några krig här i världen. Det finns alltså krig för att inte alla kvinnor vill stå hemma och laga mat till sina män hela dagarna.

Först trodde vi att det var ett skämt, men det visade sig att han var helt gravallvarlig! Jag kunde bara inte låta bli att inflika att han pratade med fel grupp med kvinnor eftersom vi alla skulle bli jurister.
- Feminister, sa han
- Nej, jurister!
- Feminister!
- Nej, JURISTER!
- Ja, just det ja, feminister.

Tydligen är jag feminist för att jag ska bli jurist och vägrar stå hemma och laga mat och föda barn resten av livet (fast laga mat och föda barn tänker jag göra ändå, men inte på heltid) och på grund av sådana som mig så finns det krig här i världen.

Jag säger bara det:
- Vilken syn på kvinnans roll i samhället!!

Avslutningsvis så blev vi av med kvinnohataren genom att påpeka att han hade tomt i glaset.

Kommentarer
Postat av: Linda

Inte bara tomt i glaset. Tomt lite längre upp på kroppen också. Hihi

2008-09-09 @ 09:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0