Surströmmingsfest

Igår hade jag finbesök av Betty, Sara och Josefin. Efter en hel stressig dag med en massa städande och gofika på Norrlands så möttes vi upp kl 17 på Luthagens Livs och handlade inför middagen. Surströmming, lök, gräddfil.. Ja, allt vad där hör till! Därefter traskade vi hem till mig och jag och Betty (som för övrigt aldrig ätit surströmmning tidigare) fick uppdraget att öppna burkarna så vi gick ut och bort till ett litet buskage och ordnade detta. Jag kan väl inte påstå att det luktade så gott, men när vi väl satte oss ner och skulle äta så var det gott! Jag gillar verkligen surströmming och Betty med faktiskt. Hon åt väl inte så många, men det gick ner i varje fall.

Efter nio gick till till V-dala och ställde oss i (nästan, Stockens var värre) världens längsta kö. Stod säkert i den i ca 1 timma och sedan var vi inne. Kul kväll som avslutades rätt tidigt. Kl 00.30 var jag hemma och kröp i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0