Juridiska Föreningens Årsbal

Vilken kväll! Först var Ida här hos mig och fixade superfina lockar i mitt hår och sedan skjutsade hon mig till Sara, fast med mitt dåliga lokalsinne var vi helt ute på fel spår, men tillslut så hittade jag dit. Där var Sara, Elin och Markus, Saras pojkvän - supersnygga allihopa! Vi drack litegrann och sedan tog vi taxi in till Stockholms Nation där vi mötte upp alla andra supersnygga juriststuderande, bland annat bästa Betty. Mingel med fördrink och supergoda tryfflar! Därefter satte vi oss till bords och det var kul underhållning hela kvällen och jättegod mat! Min bordsherre hette Aqueel och kom från London och har bott här i Sverige i en månad så det blev en hel del engelska för min del, men samtidigt kul.

Det har varit nordisk vecka här på JF (juridiska föreningen) denna vecka och det innebär att juriststuderande från våra nordiska grannar har kommit hit och jag hamnade vid deras bord så herren som jag hade mittemot mig kom från Norge. En himla trevlig karl! Fick lära mig en massa sånger på konferenserna och jag hade hur kul som helst!

När sittningen var över så blev det styrdans och även "hoppa i grupp". Jag hann med både styrdans, bland annat med Håstad - klå det ni mina kära vänner, "hoppa i grupp", hänga med Betty runt till representanter från olika byråer här i stan och bli bjuden på skumpa. Lovely!

Mot slutet av kvällen stod jag och massa norska grabbar utanför Stockholms och sjöng sånger. Hade hur kul som helst och jag fick mig många goda skratt. Synd att jag inte kom ihåg hela sången i sig, för de var så himla bra!

Kring klockan två stängde Stockholms och då gick vi vidare till Jontes stuga. Det blev dock ganska trångt, men kvällen fortsatte att vara helt sjukt kul! Strax innan klockan tre så lyxade jag till det med att ta en taxi hem till sängen.

Jag skulle kunna skriva flera ord om den här kvällen, men en sak är säker och ni kan inte ens förstå vilken värld jag har hamnat i. Jag trivs som fisken i vattnet och det är helt underbart! Jag älskar mitt liv och jag älskar att vara juriststudent i Uppsala. Jag ser framemot alla mina år här och jag tror faktiskt att jag aldrig kommer ha så kul någon annan gång i mitt liv.

"Länge leve revolutionen!"
"Det var det bästa, det bästa vi har hört!"

Elin från Norrbotten


Kvällens finaste par!


Alla tjejer är samlade och minglar på Stockholms


Mina bordsgrannar. Han är den supertrevlige norsken!


Betty och Otte


Jag och min bordsherre


Konferens inne på toaletten


De gladaste tjejerna på hela balen!


Så här fin var jag.


Varför vi har servetter på huvudet vet jag inte riktigt, men det är tydligen någon sorts tradition att man gör så när man sitter vid de nordiska borden. Inte snyggt alls, men alla såg ju likadana ut. Min servett åkte ändå av till varmrätten.

Kommentarer
Postat av: Fanny

va fin du var!!! :D

2008-09-28 @ 18:32:06
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Hej prinsessan,

nu förstår du mej då jag sa att dessa studieår som ligger framför dig kommer att vara de absolut bästa och härligaste i ditt eget liv. Bara njut, njut och ta tillvara på de härliga stunderna som blir till underbara minnen. Tiden går alltför fort och klockan bara rusar då plikterna kryper på en. Så passa på nuuu. Kramar

2008-09-28 @ 19:33:14
Postat av: Mor

Vad fin du var...!!!

2008-09-28 @ 20:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0