Jobb

Undra om jag skulle ha hittat mig ett jobb? Så man får komma ut och göra något annat än bara hänga framför böckerna. Att söka skadar ju inte och det betyder ju inte alls att jag får det. Visstid vid behov låter ju bra, så detta jobb skulle kanske sitta fint?

Ska anmäla mig som intresserad inom kommunens äldreomsorg, stöd till funktionshindrade och förskola. Någonstans ska det väl kunna nappa. Helst av allt skulle jag vilja jobba natt...

Måste ordna med referenser hemifrån i varje fall.

Eller så kanske jag skulle ha börjat knega på Norrlands i Majs Café så jag får ett KK-kort. Det skulle sitta fint. Då får jag gå före i köerna på alla nationer och det är gratis till och med och det bästa av allt - jag får ta med mig en kompis gratis! Då kan vi vinka till alla andra som står och hänger utanför i kön i cirka en timma, minst, när vi går förbi och blir insläppta.

Men det är nog inte vidare lätt att få jobb där heller för ALLA vill ju ha ett KK-kort....


Kommentarer
Postat av: Stannapanna

Lycka till i jobbsökningen - hos oss skulle du få jobb- om jag behövde nån !!!

2008-09-16 @ 09:50:21
URL: http://ludvigssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0